Vrouw, werk aan jouw beroemdheid!

       
     
Vrouw, werk aan jouw bekendheid! Blog van Lucinda Douglas
    
                   

Een landelijk dagblad stuurde me maandag een e-mail: of ik als bekende Nederlander geïnterviewd wilde worden over mijn leven want dat paste precies in de rubriek. Aardig is ook dat de interviewer een bekende Nederlandse schrijver en journalist is.

Ik vroeg eerst voorgaande edities op om te kijken met wie ik in de line-up zou staan. Hij stuurde me de interviews met DJ Sunnery James (man van Doutzen Kroes), CBS-directeur Tjark Tjin-A-Tsoi en zanger Jan Smit. Prima gezelschap dus.

Ik las het verhaal van Jan Smit uit Volendam en moet eerlijk toegeven, ik vond het gaaf. Het ging nu eens niet over inkomen, seksualiteit, geaardheid of werk maar om de persoon. Hoe je in het leven staat, jouw persoonlijkheid en aanverwante onderwerpen. Je snapt het al. Het past helemaal bij mij!

Toch knaagde er ergens iets… als ik dit bericht op maandag ontvang… verwacht ik ook gelijk al veel van dinsdag! Ook dat past bij mij : )

    

Waarom beroemd zijn?

Vorig jaar heb ik een online programma geproduceerd genaamd ‘Famous In 100 Days’ (ja, uiteraard aan te schaffen via mijn site). In het programma neem ik je mee op mijn stappen naar bekend- en beroemdheid. Zeker ook iets voor jou.

Twee dagen per maand doceer ik als guest lecturer aan een internationale privé-universiteit entrepreneurship, marketing & personal development. Mijn conclusie is dat als je beroemd bent het veel gemakkelijker is jouw business op te starten of succesvol te laten groeien. Daarom is mijn pleidooi dus om eerst aan jouw bekend- of beroemdheid te werken. Als ik dit tien jaar geleden wist, was ik hiermee begonnen maar goed nu dat ik het weet, dan kan ik het aan jou vertellen.

  

Famous in 100 Days

‘Famous In 100 Days’ heeft mij echt naar een next level genomen. 100 dagen lang heb ik mezelf gestretched en de resultaten waren fantastisch. Op de 100ste dag werd ik benaderd door NPO1 om met regelmaat naar Hilversum te komen en te vertellen wat ik meemaakte als mentor en female leadership expert. In die tijd sprak ik ook op uitnodiging in Nigeria op de Afrikaanse top ‘She Speaks’. Wat een ervaring. Daar stond ik op het podium met de Nobelprijswinnares voor de Vrede van 2011 en dan ontmoet je alleen nog maar gave mensen.

Begin 2018 bracht ik mijn autobiografie ‘Yes You Can Woman!’ uit en eind 2018 bracht ik een boek uit met 20 andere auteurs. Ja, een klus! Maar ik heb er zoveel van geleerd. Door het uitgeven van dit boek werd ik gevraagd door een uitgever in New York of ik een boek wilde schrijven voor ze. Pooohhhh dacht ik, dit is gaaf.

  

Vermarkt jezelf

Binnen een jaar tijd heb ik veel kunnen realiseren. Tevens steeg mijn waarde ook waardoor ik ook mijn prijs kon verhogen. Kon verhogen… verhoogde.

Sinds een tijd ontvang ik steeds meer verzoeken van kranten en bladen met de vraag of ze mij mogen interviewen. En als dat dan eenmaal in de krant komt, gaat het echt vanzelf. Een paar weken geleden stond ik in de NRC en ontving 150 aanvragen tot linken op LinkedIn. Hierdoor kom ik dus veel makkelijker bedrijven binnen en dat werkt heel goed voor mijn ELLE Mastermind. ELLE is mijn paradepaardje en ik wil uitbreiden met haar. Zouden de media daar een rol in kunnen spelen? Ik denk het wel.

  

Vaste relaties in de media

Eén ding realiseer ik me goed, de media zijn erg belangrijk voor mijn marketing. Mijn expertise is de vrouw! Ik leef leiderschap en empowerment zit in mijn genen. Ik straal dat uit en voor je het weet ben ik de specialist, gewild in binnen- en buitenland.

Ik merk dat het schrijven van mijn autobiografie veel impact heeft gemaakt en daarna het uitgeven van ‘The only 21 stories you will ever need to be successful in life and business’.

Onlangs kon ik het zo goed vinden met een journalist dat ze mij vroeg: ‘Wanneer heb je weer een event Lucinda? Daar schrijf ik in een landelijk krant graag wat over.’ Wow dacht ik… nou ik heb plannen dus dat komt wel goed.

   

Meeliften op mijn beroemdheid?

Als een landelijk dagblad zegt dat je beroemd bent, wie ben ik om dat te negeren. Ik beaam het. En stuur een bericht naar mijn sprekersbureau, maak een vlog en schrijf een blog daarover.

Sinds kort betalen bedrijven mij als influencer om op de foto te gaan met hun mensen of product. Nou dat is gaaf! Mag je ook doen natuurlijk.

   

What’s now & next?

Ik werk nu aan een boek (dat ik zelf wil uitgeven) over ‘leiderschap met een twist’ en dat draag ik op aan mijn zus Sonia. Een idee voor een ander boek borrelt in mijn hoofd. Het aanbod van de New Yorkse uitgever ligt er ook nog.

Met ELLE Mastermind zorg ik ervoor dat ondernemende vrouwen in contact komen met organisaties. En bij voorkeur de directies hiervan. Dat wij bij die bedrijven advies geven en een legacy achterlaten, is geweldig.

Daarnaast spreek ik in binnen- en buitenland en verzorg 1-op-1 coachingtrajecten binnen organisaties… een beleving die ik verder wil uitbouwen. En dan is er nog mijn theatershow! Een show aan de hand van mijn autobiografie die ik dit jaar wil geven… met heel veel vrouwen die lekker meedoen.

    

Geniet ik van mijn beroemdheid?

Ja, ik gaf laatst een seminar voor mijn studenten in Amsterdam en toen ik ze vertelde hoe ik over de business dacht, waren ze helemaal geïnspireerd! Zou geïnspireerd dat ze meteen de klas wilde verlaten om aan de slag te gaan. Haha, daar moet ik om lachen. Gaaf toch? 

   

Wil je ook onderdeel zijn van ELLE Mastermind? Plan dan een afspraak met mij. Een ding weet ik zeker… je leven zal nooit meer hetzelfde zijn! Durf jij het aan?